معیارها و خصوصیات یک مشاور املاک نمونه

25 مرداد 1402
0 نظر

مشاور املاک اورست

شفافیت در کار

مشتری‌ می‌تواند اصل شفافیت را به‌عنوان مبنایی برای انتخاب مشاور املاک اتخاذ کند و صداقت را در گفتار و عملکرد آنها بررسی کند و‌ این در حضور مشتری از اولین ملاقات وی با مشاور املاک مشهود است.

صلاحیت حرفه‌ای

شایستگی حرفه‌ای و قابلیت‌های بالای مشاوران املاک را‌ می‌توان با ارائه یک مطالعه کامل در مورد ملک، و دستیابی به مشتری تا حد اقناع برای خرید ملک، و صلاحیت حرفه‌ای مشاور املاک‌ می‌تواند با انجام فرایندهای ارزیابی املاک و مستغلات به روش مورد نیاز کشف شود. این‌گونه صلاحیات را می‌توان با انواع گواهینامه‌های کاری و تجاری که دارند شناخت و از صحت آن‌ها پی برد.

وقت شناسی

مشاور املاک باید از ابتدای کار تاریخ‌های دقیقی داشته باشد تا بتواند اعتماد مشتری را جلب کند. سرعت در اتمام کار و عدم تأخیر در حل مسائل و یا تعلل در اجرای کارهای مورد نیاز.

صبوری

داشتن صبر بریا مشاورین املاک در امور انجام کار ملکی بسیار مهم است و اینکه با این صبر بتواند تمامی سوالات شما را پاسخ دهد و برای پرونده شما وقت بگذارد. برخی از مشاورین فقط سعی می‌کنند شما را از سر خود باز زده و به امور دیگری بپردازند. همچنین لازم به ذکر است که این صبوری نباید بیش از حد باشد به‌طوری که فرصت‌ها را از دست داد. اما به‌طریقی هم نباید هم با عجله، باعث بالا بردن ریسک در معاملات شوند.

لازم است مشتری قبل از اعتماد به یکی از دفاتر مشاوره،‌این معیارها را در مشاور املاک بیابد.

نکاتی برای انتخاب یک مشاور املاک نمونه

1.حس اعتماد را در شما ایجاد کند
مشاور املاک برتر باید بتواند حس اعتماد را در مشتری ایجاد نماید. در میان بسیاری از مشاوران املاک، آن مجموعه‌ای که با خلوص نیت و شفافیت کار می‌کند و همچنین مشتریان می‌توانند به آن اعتماد کند، بسیار موفق‌تر از بقیه خواهد بود.

2.آرامش را به مشتریان تزریق می‌کند
برخی از مشاورین املاک صرفا با ارائه دادن انواع فایل‌ها و پیشنهادهای متوالی، انتظار جواب قطعی از مشتری دارند و دائما او را با این رفتار، مشتری را دستپاچه کرده و فرصت فکر کردن را از مشتری خواهند گرفت.

3.مشتری را قضاوت نمی‌کنند
معامله ملک، کار بسیار پراسترس و پیچیده‌ایست؛ مخصوصا برای افرادی که تجربه چندانی در زمینه خرید و فروش ملک ندارند. این استرس نباید باعث شود تا مشاورین املاک، مشتریان را قضاوت کنند و به او انگ «خریدار نبودن» بزنند. صبوری و دادن فرصت، بهترین راه برای پایین آوردن فشار استرس است. یکی دیگر از مسائلی که باعث کم‌تر شدن فشار استرس می‌شود، آگاهی از نرخ کمیسیون‌های بنگاه‌های معاملاتی است.

4.یک نفر را مسئول انجام امور شما قرار می‌دهند
گاهی در بنگاه‌های معاملاتی دیده می‌شود که چندین مشاور یک مشتری را محاصره کرده و با دادن انواع پیشنهادهای گوناگون، قصد فروش فایل‌های خود را دارند. به‌طوری که انگار مشتری در محاصره‌ی مشاورین است و تا وقتی که کارت را در کارتخوان نکشد، از این درب خارج نمی‌شود! اما باید قبول کرد که دادن فرصتی برای فکر کردن و تنفس به مشتری، از همه‌چیز واجب‌تر است. همین عمل باعث ایجاد حس اعتماد بین مشتری و مشاور می‌شود. همچنین اگر قصد فروش خانه خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «10 نکته ضروری برای فروش خانه» را برای آسان‌تر شدن مراحل فروش خانه خود مطالعه نمایید.

5.سوابق خود را در دسترس عموم قرار می‌دهد
سوابق یک بنگاه مشاور املاک نمونه، بسیار باارزش است و باید آن را در معرض نمایش عموم قرار بدهد. تعداد معاملات انجام شده، جواز کسب، مجوزهای کاری و از همه مهم‌تر رضایت مشتریان، از جمله مواردیست که باید در بخش سوابق خود قرار دهند. این موارد می‌توانند در صفحات مجازی و یا صفحات «درباره ما» در وب‌سایت شرکت قرار گیرد که از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برخی از افراد صرفا به‌عنوان شغل دوم مشاوره می‌دهند که توصیه می‌شود از یک مشاور املاکی که شغل اول آن مشاوره املاک است، استفاده نمایید.

6.خدمات خود را بیان کنند
باید این مشاورین، خدماتی را که قصد ارائه‌شان را دارند به‌وضوح بیان کنند و تاحد امکان تمامی شرایط را به‌شفافیت در اختیار مشتریان قرار دهند. همچنین کاملا آماده پاسخگویی به‌تمامی سوالات شما باشند.

7.در معامله میانه‌رو عمل کنند
هنگام معامله باید نسبت به هردو سمت معامله، یعنی خریدار و فروشنده، منصف باشد و درصورت نیاز برای هردو سمت به یک اندازه بازاریابی کند و به یک اندازه از هردو سو دفاع کند. مشاورین باید سعی کنند در منصفانه‌ترین و رضایت‌مندانه‌ترین حالت، به قول معروف «معامله را جوش بدهند» اما این به‌این معنی نیست که حق و حقوقی از کسی ضایع شود.

8.چند راه جلوی پای شما می‌گذارد
برخی از مشاورین املاک نیز قصد دارند که فقط با ارئه یک پیشنهاد، شما را تحت فشار قرار دهند. این عمل بسیار کار پراسترس و ناجوانمردانه‌ای بوده و باید با انواع پیشنهادها، حق انتخاب به مشتری، داده شود از این مدل مشاورین املاک که فقط یک پیشنهاد دارند، دوری کنید!

9.آراستگی مشاورین و بنگاه معاملات املاک، شرط است!
درکنار بحث فنی و تجربی، آراستگی و تمیزی نیز بسیار مهم است. هم برای افراد و هم برای بنگاه! چراکه با آراستگی ظاهری و تمیزی محیط و البته دکوراسیون پرداخته‌شده، پرستیژ و کلاس کاری بیشتری به مشتری القاء می‌شود. درست است که «تن آدمی شریف است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» اما باید به مسائل فنی و تجربی نیز به‌اندازه مسائل ظاهری نیز اهمیت داد!

برخی دیگ از قوانین و نکات ملکی را می‌توانید در لینک مربوطه مشاهده نمایید.

نقش املاک اورست در مشاوره املاک
املاک اورست با مشاوران املاک خود تمام مشاوره املاک مورد نیاز مشتریان در هنگام خرید ملک در شاهین شهر  را در اختیار مشتریان گران‌قدر خود قرار‌ می‌دهد و‌ این توصیه شامل اطلاعات و انتظارات اولیه لازم برای سرمایه‌گذاران در بخش آپارتمان‌های لوکس و ویلاهای لاکچری شمال شاهین شهر می‌باشد. مشاوره املاک همچنین شامل پیشنهادات مربوط به پروژه املاک، هزینه‌های‌این پروژه‌ها و بازدهی است که‌ می‌تواند در آینده‌ایجاد کند.

مشاوران املاک و مستغلات در املاک اورست همچنین سرمایه‌گذاران را در مورد بخش املاک و مستغلات شاهین شهر و تغییرات قیمت ملک با توجه به نوسانات نرخ ارز و قیمت مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز جدید مطلع‌ می‌کنند. سرمایه‌گذار‌ می‌خواهد از طریق سرمایه‌گذاری خود به‌این هدف برسد و با توجه به آن‌ ایجاد یک استراتژی مناسب اتخاذ کند.

پیام بگذارید