کتاب‌هایی که یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌خواند

1 اسفند 1400
0 نظر

مشاور املاک اورست

در این مطلب به شما کمک می‌کنیم چه‌طور به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل شوید. به خاطر داشته باشید که مطالعه فرصت کسب دانش در زمان کوتاه را به شما می‌بخشد. پس هرگز از آن غافل نباشید؛ اما اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و کدام کتاب‌ها را بخوانید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

هر فردی برای اینکه بتواند در جایگاه شغلی خود موفق باشد، نیاز به دانش به روز دارد. به دست آوردن دانش و مهارت در کار هم به تجربه نیازمند است و هم به یادگیری. مطالعه از قوی‌ترین ابزارهای یادگیری است و با استفاده از کتاب‌هایی که در زمینه‌های مختلف موجوداند می‌توان دانش و مهارت بالایی به دست آورد.

در شغل مشاوری املاک هم به همین صورت است. یک مشاور املاک برای اینکه بتواند نسبت به رقیبان خود موفقیت بیشتری داشته باشد، لازم است تا با مطالعه در زمنیه‌های مرتبت دانش به روز را کسب کرده و با علم و مهارت گوی رقابت را برباید.
به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با بهترین کتاب‌های حوزه املاک آشنا کنیم. با مطالعه این کتاب‌ها هر مشاور املاکی می‌تواند به بهترین خود تبدیل شود.

در همین رابطه بخوانید:
وظایف مشاور املاک چیست؟

کتاب آموزشی مشاور املاک به شیوه شزوما

این کتاب حاصل جمع آوری اطلاعات ۱۰۸ مشاور حرفه‌ای است که توسط محمد رضا شایگان جمع آوری شده است. کتاب شزوما به شما کمک می‌کند تا سریع‌ترین راه‌ها و ترفندها برای حرفه‌ای شدن را بیاموزید. همچنین ترفندهایی برای ایجاد یک سیستم حرفه‌ای برای دفتر خودتان و مدیریت آن ارائه می‌دهد. شزوما برعکس کلمه آموزش است. نویسنده نیز برای راهکار، مهندسی معکوس بازار را پیشنهاد می‌دهد. به این دلیل نام شزوما را برای این کتاب انتخاب کرده است.

کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه‌های املاک

اگر بخواهیم یکی از بهترین کتاب‌ها را در این حوزه معرفی کنیم، قطعا کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه‌های املاک نوشته امیر همایون کاشانی کیا را معرفی خواهیم کرد.  این نویسنده کتاب دیگری نیز در دو جلد در زمینه‌های بازرایابی و املاک چاپ کرده است، به نام دایره المعارف دلالی حرفه‌ای املاک. در کتاب ۱۰۰۱ راز بنگاه‌های املاک در مورد آشنایی افراد جامعه و خود مشاورین املاک با شغلشان صحبت می‌شود. همچنین این کتاب نشان می‌دهد شغل مشاور املاک برخلاف افکار عمومی کاری عملی با عملکردی دقیق برای انتخاب مسیر درست است.

کتاب دایره المعارف دلالی حرفه‌ای املاک

این کتاب که به آن اشاره کرده بودیم و نوشته امیر همایون کاشانی کیا است؛ در چندین جلد به چاپ رسیده است. این کتاب به صورت جامع در مورد هر چیزی که ممکن است مشاورین با آن درگیر شوند توضیحاتی ارائه داده است. توضیحات کتاب از شناخت شغل مشاور املاکی شروع می‌شود، در نهایت نیز به شما انگیزه می‌دهد که دفتر خودتان را بزنید و خودتان یک کارآفرین باشید.

کتاب مادها (مشاور املاک دوست‌داشتنی)

کتاب مادها حاصل تجربه کارشناس املاک است که توسط احمد انصاری جمع آوری شده و با عنوان مادها (مشاورین املاک دوست داشتنی) به علاقه‌مندان ارائه شده است. برای خواندن این کتاب شما لازم نیست از ابتدا شروع کنید. این کتاب به نحوی نگارش شده که در هر زمانی، هر فصلی از کتاب را که لازم بود بتوانید بخوانید. این کتاب کمک می‌کند که یک مشاور املاک حرفه‌ای شوید و بتوانید بسیار موفق‌تر از گذشته در این شغل فعالیت داشته باشید.

کتاب چگونه بیشترین سود را از سرمایه‌گذاری در املاک به دست آورید؟

این کتاب ۱۱۲ صفحه‌ای نوشته نویسنده معروف رابرت کیوساکی نویسنده کتاب مشهور پدر پولدار، پدر بی پول است. رابرت کیوساکی خود اقتصاددان و سرمایه‌گذار بزرگی بوده و از راه سرمایه‌گذاری ثروت زیادی را برای خود به ارمغان آورده بود. خود او می‌گوید این کتاب در مورد پدر پولدار است. در مورد انواع ملک و ارزش گذاری آن‌ها صحبت می‌کند. در این کتاب در مورد ارزش سرمایه گذاری توضیحات مفیدی ارائه داده شده است.

کتاب جامع مشاورین املاک

کتاب جامع مشاورین املاک به دست محمد باقر عبدالرحیمی برای مشاورین املاک نوشته شده است. این کتاب برای افزایش سطح آگاهی مشاورین املاک در رابطه با پیچیدگی‌های قرارداد نویسی و مسائل قانونی مرتبط با آن نوشته شده. در سال‌های اخیر حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها در بازار ملک و مستغلات متمرکز شده است. با توجه به استقبال افراد از شغل مشاور املاک لازم است اطلاعات مشاورین روز به روز بیشتر شود. همچنین اتحادیه مشاورین املاک نیز اقداماتی در راستای آموزش و برگزاری کلاس‌های مخصوص مشاورین املاک انجام داده. کتاب جامع مشاورین املاک نیز برای افزایش آگاهی افراد در این مسیر به زبانی ساده و روان در اختیار مشاورین قرار گرفته است.

کتاب ‌‫سرمایه‌گذاری املاک؛ بهترین راهنمای سرمایه‌گذاری املاک برای تازه‌کارها

این کتاب نوشته جان جیمز مخصوص افرادی است که به تازگی شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا مشتاق هستند قدمی در این راه بگذارند. کتاب ‌‫سرمایه‌گذاری املاک به دلیل بیان مسائل به زبان ساده برای چند سال متوالی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بوده است. به دلیل ریسک  بالا در سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، داشتن یک راهنمای کامل در کنارتان امری بسیار مفید است. این کتاب به شما نشان می‌دهد چگونه شروع به کار کنید، شرایط بازار را بسنجید، املاک مناسب سرمایه‌گذاری را پیدا کنید و ادامه مسیر را بپیمایید.

کتاب آموزش منشی و مشاور مراکز املاک و مستغلات

این کتاب نتیجه زحمات ابراهیم شکوری، محمد ابراهیم حسینی زاده و یاسین غضنفری است. این کتاب به افرادی که به تازگی وارد حرفه مشاور املاکی شده‌اند پیشنهاد می‌شود.

کتاب استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن ایران: با تمرکز بر تحولات و چشم‌انداز ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴

هادی کوزه‌چی که در رشته مدیریت اجرایی تحصیل کرده است، این کتاب بسیار مفید را برای روزهای سخت و رکود بازار مسکن از خود به جای گذاشت. این کتاب ۲۰ استراتژی لازم را در اختیار مالکان، خریداران و سازندگان قرار می‌دهد. بازار مسکن در تمام دنیا یکی از مهم‌ترین بازارها برای سرمایه‌گذاران است و فراز و نشیب زیادی دارد. این بازار در ایران از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید با استراتژی و تاکتیک وارد عمل شد تا باعث ضرر نشود.

کتاب ۷۵ اشتباه سرمایه‌گذاران در املاک و مستغلات

این کتاب نوشته رابرت شمین است که در مورد اشتباهات رایج در سرمایه‌گذاری و راهی است که عموما سرمایه‌گذاران طی می‌کنند. با خواندن این کتاب با اشتباهاتی در این راه آشنا می‌شوید که ممکن است خسارات مالی و روانی زیادی با خود به همراه داشته باشد. کتاب‌ها همیشه ابزار قدرتمندی هستند که شامل تجربیات چندین ساله افراد است.

پیام بگذارید