دکوراسیون داخلی پذیرایی

5 فروردین 1401
0 نظر
مشاور املاک اورست

از مهم ترین قسمت های خانه، دکوراسیون داخلی پذیراییه که قراره محلی برای محافل گرم مهمونیامون باشه. مهم ترین فاکتور در دکوراسیون داخلی پذیرایی، هارمونی رنگ هاست تا جلوه گری منزل شما رو بیشتر کنه. در دکوراسیون پذیرایی رنگ سفید، جزو اون دسته از رنگهایی است که باعث بزرگتر نشان دادن فضای پذیرایی میشه. وسواس چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی بین ایرانی ها بخاطر نقش پررنگ و کلیدی است که هال و پذیرایی خانه داره. سالن پذیرایی اکثر منازل از سه شکل مستطیل ، مربع و ال خارج نیست. کامل ترین نکات و ایده های دکوراسیون پذیرایی رو در دونبش بخونید.

دکوراسیون پذیرایی ال مانند

از مرسوم ترین پلان ها در آپارتمان های امروزی طراحی پذیرایی به شکل L است که اگر المان های اون اصولی چیده بشه، باعث زیباترشدن دکوراسیون داخلی منزل شما میشه. اگر به ندرت به خونتون مهمان میاد، بهتره در پذیرایی ال شکل، میز ناهارخوری رو در قسمت کوچکتر هال پذیرایی L  نزدیک آشپرخانه قرار بدید. کسانی که پذیرایی ال مانند دارند، داشتن دو فضای مجزا از بزرگترین شانس اونهاست.

مشاور املاک اورستاگر برای خرید آپارتمان و چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی این مدل منازل مردد هستین، میتونید از نکات زیر استفاده کنید.

چیدمان دکوراسیون پذیرایی ال مانند:

اگه دوس دارین فضای نشیمن رو از قسمت رسمی و پذیرایی جدا کنین، می تونید چیدمان این دو بخش رو با استفاده از دو دست مبل راحتی و کلاسیک در پذیرایی ال مانند تکمیل کنین.

خانه یا آپارتمان با پذیرایی L شکل، باعث به وجود آمدن دو ضلع بزرگ و کوچک در داخل دکوراسیون میشه. معمولا ضلع کوچکتر رو به میز ناهارخوری اختصاص میدن و ضلع بزرگ تر شامل مبلمان فضای نشیمن و پذیرایی میشه.

مشاور املاک اورست

برای مجزا نشون دادن دو فضا درپذیرایی ال شکل، پهن کردن فرش با طرح متفاوت، نصب پارتیشن کوچک، سیستم نورپردازی متفاوت مثل لوسترهای توپی و مستطیلی، می تونند گزینه های خوبی باشند.

اگر آشپزخانه منزل فضای کافی برای میز ناهارخوری داره، می‌تونید ضلع کوچک پذیرایی ال شکل منزلتون رو با یک میز کوچک و قفسه کتاب منحصراً به فضای مطالعه اختصاص بدین.

مشاور املاک اورست

دکوراسیون داخلی پذیرایی مربع شکل

چیدمان پذیرایی مربع شکل نسبت به دو نوع دیگر سخت تره به همین منظور شاید لازم باشه از یک متخصص کمک بگیرین. اگر پذیرایی شما تا حدودی کوچکه و مساحت داخلی اش مربع، باید از رنگ های روشن استفاده کنین تا فضا بزرگ تر از چیزی که هست نشان داده بشه.

نکاتی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی مربع شکل:

در پذیرایی های مربع شکل خطوط خیلی به چشم میان، پس باید خطوط رو با استفاده از وسایل دکوری یا میزهای منحنی و دایره ای بشکنید.

انتخاب یک نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی منزل به خصوص پذیرایی های مربع شکل، ذهن شما رو برای گزینش المان های تزیینی دیگه آماده میکنه. در دکوراسیون پذیرایی ال مانند، شومینه یا تلویزیون رو به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنین.

مشاور املاک اورست

برای انتخاب مبلمان برای دکوراسیون پذیرایی مربع شکل، هیچ محدودیتی ندارین. شما می توانید هم طرح های کلاسیک و هم طرح های مدرن خریداری کنید.

مبلمان ال شکل برای پذیرایی مربع شکل کوچک چندان مناسب نیست.

طراحان دکوراسیون برای چیدمان مبلمان پذیرایی مربع شکل توصیه می کنند مبلمان رو نزدیک دیوارها قرار ندین. چون این کار باعث میشه تا مبلمان دور از هم قرار بگیرن و در مرکز سالن یک خلا ایجاد بشه.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل

منظور از پذیرایی مستطیل شکل اینه که نسبت طول اتاق یا سالن پذیرایی بزرگتر از عرض اون باشه. بعضی از پذیرایی های مستطیل شکل به قدری باریک و طویل هستن که حس ورود به یک تونل تاریک زیرگذر به شما دست میده! یک اشتباه می تونه قسمتی از اون رو خالی کنه یا پذیرایی تبدیل به راهرویی دراز و زشت شود.

مرز رفت و آمد در پذیرایی های مستطیلی باید مشخص باشد. اندازه فرش باید طوری تعیین شود که افراد بتوانند بدون قدم گذاشتن روی آن، از کنارش رد شده و به سمت دیگر بروند با این کار مرز رفت و آمد دقیقا مشخص شده است. باز نگهداشتن فضا در یک قسمت از پذیرایی برای رفت و آمد، فضای بیشتری برای چینش اصلی مبلمان پذیرایی ایجاد میکند.

مشاور املاک اورست

از ترفندهای پذیرایی مستطیل شکل این است که مبلمان را به پشت، نزدیک یکی از دیوار ها بچینید و از دیوار مقابل مبلمان برای نصب تلویزیون استفاده کنید.

مبلمانی با فرم باریک و ال شکل می توانند از مناسب ترین انواع مبلمان برای پذیرایی های مستطیلی باشند. اگر عرض اتاق پذیرایی خانه خیلی کم باشد اما چیدمان آن درست انجام شود، میتوان فضایی بی عیب و نقص طراحی کرد.

مشاور املاک اورست

هنگام چیدمان مبل در هال و پذیرایی مستطیل شکل از جلومبلی های بزرگ استفاده نکنید. مبلمان را پشت به دیوار اصلی سالن و روبه روی تلویزیون یا شومینه بچینید تا فضای راهرویی ایجاد نشود.

استفاده از تابلو های عمودی در فضای مستطیل شکل را فراموش نکنید . تابلوهای عمودی چشم را به سمت بالا می کشد و باعث میشود از درازای سالن در دید افراد کاسته شود. از وسایل تزیینی بدون گوشه و گرد در قسمتهای زاویه دار پذیرایی استفاده کنید تا فضا های زاویه دار شکسته و گرد شود. آباژور، عسلی و گلدان های دایره ای شکل مواردی خوبی برای استفاده در پذیرایی مستطیل شکل هستند.

مشاور املاک اورست

رنگ ها در دکوراسیون داخلی

میدانید که رنگ ها به سه دسته سرد و گرم و خنثی تقسیم میشوند.

رنگ های گرم شامل قرمز، زرد و نارنجی و انواع آن است. این رنگ ها با ترشح آدرنالین باعث افزایش فشارخون، افزایش تنفس،افزایش درجه حرارت و گرما می شوند . رنگ های سرد شامل سبز و آبی هستند که از اثرات آن می توان به کاهش ضربان قلب، ریلکسیشن ماهیچه ها و کاهش دمای بدن، آرامش و رفع خستگی و اعتدال اعصاب میشود. رنگ های خنثی هم شامل سفید و مشکی هستند که به کار بردن آنها باعث میشود فضای پذیرایی بزرگ تر به نظر برسد.

در دکوراسیون داخلی پذیرایی رنگ‎های روشن مثل سفید، کرمی، بژ یا خاکستری روشن بهترین انتخاب هستند.

مشاور املاک اورست

دکوراسیون داخلی پذیرایی کوچک

مدتی است که طراحان دکوراسیون از شیشه و آکریلیک برای دکوراسیون فضاهای کوچک استفاده میکنند و به آن طراحی شفاف میگویند. از انتخاب وسایل بزرگ برای دکوراسیون داخلی پذیرایی به خصوص فضای کوچک نترسید. برای مثال، استفاده از قالیچه‌ی بزرگ در این فضا باعث میشود تا اتاق بزرگتر به‌نظر برسد. قرار دادن وسایل در گروه‌های سه ‌تایی، استفاده از رنگ خنثی و روشن استفاده از بهترین روش‌ها برای بزرگ‌ نشان دادن پذیرایی کوچک است.

مشاور املاک اورست

مفیدترین ایده برای دکوراسیون پذیرایی کوچک، استفاده از آینه است. آینه، نور اتاق را بیشتر می‌کند و هرچه اتاق نور طبیعی بیشتری داشته باشد بزرگتر احساس می‌شود. علاوه بر این‌ آینه به اتاق پذیرایی شما عمق می‌دهد.

در دیزاین پذیرایی کوچک، هدف نهایی پرهیز از شلوغی و ایجاد هرج و مرج در فضاست.

پیام بگذارید