خرید ملک تجاری و نکات مهم آن

27 دی 1400
0 نظر

مشاور املاک اورست

در بحث املاک و مستغلات، یکی از مواردی که معمولا علاقه مندان بسیاری دارد و اغلب افراد برای سرمایه گذاری از آن استفاده می کنند، خرید ملک تجاری است. اگر به دنبال این هستید که یک ملک تجاری بخرید، باید حتما پیش از این اقدام مهم، نکاتی را مد نظر قرار دهید. درست است که خرید املاک تجاری نیاز به هزینه بیشتری دارد، اما در عوض شما می توانید مطمئن باشید که از چنین انتخابی سود فراوانی خواهید برد. هر ساله قیمت ملک های تجاری افزایش می یابند و مالکان خود را سرمایه دار تر از قبل می کنند.

اگر نمی دانید که چطور معامله سرمایه گذاری تجاری خود را انجام دهید، بهتر است که با افراد قابل اعتماد در این زمینه مشورت نمایید. کسانی که در این زمینه آشنایی داشته باشند، به خوبی می توانند شما را راهنمایی کنند تا از خرید خود بیشترین سود را ببرید. وبسایت های متعددی اقدام به ارائه انواع آگهی های خرید و فروش املاک و مستغلات کرده اند. یک از آن ها وبسایت ها املاک زمین است که موارد بسیار خوبی را به شما پیشنهاد می کند. در این مقاله که کارشناسان وبسایت املاک زمین برای شما آماده کرده اند، نکات مهمی را که باید در خرید ملک تجاری به ان ها توجه کنید را عنوان کرده اند. بنابراین اگر می خواهید این نکات کاربردی را بدانید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مالکیت تجاری چیست؟

هر ملکی که با هدف انجام کارهای تجاری و مقاصد مرتبط با تجارت مورد استفاده قرار گیرد، ملک تجاری نامیده می شود و کسانی که این گونه املاک را خریداری می کنند، امتیاز مالکیت تجاری آنان را کسب می نمایند. ملک های تجاری در حقیقت ساختمان هایی هستند که محلی برای فعالیت کسب و کارها و سودآوری شان به شمار می روند. زمانی که از یک ملک برای تجارت استفاده می شود، مواردی همچون پرداخت مالیات و رعایت قوانین مشخصی نیز برای آن لحاظ می شود. املاک تجاری شامل مواردی از جمله فروشگاه ها، مراکز خرید، ساختمان های اداری، تولیدی ها و … هستند. شما برای خرید یک ملک تجاری باید چند مرحله مهم را پشت سر بگذارید که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • انگیزه های خود را برای سرمایه گذاری از طریق خرید املاک تجاری مشخص کنید
  • بررسی انواع مختلف ملک های تجاری را در برنامه خود قرار دهید
  • برای خرید به تامین مالی بپردازید و سعی کنید موردی را با قیمت مناسب بیابید
  • تیم مناسبی را برای اداره فعالیت تجاری خود در ملک مورد نظرتان به وجود بیاورید
  • موقعیت مکانی ملک خریداری شده و تجمع افراد و رفت و امدشان در آن منطقه مد نظر قرار دهید
  • رقم پیشنهادی تان را مطرح کنید و سعی کنید معامله را به بهترین حالت ببندید

آیا خرید ملک تجاری سرمایه گذاری خوب و مطمئنی است؟

باید در پاسخ به این سوال بگوییم، بله البته. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری که بسیار هوشمندانه می باشد، خرید ملک تجاری است. اگر شما مالک مغازه، فروشگاه، مرکز خرید و یا هر ملک تجاری باشید که فروش خوب و روند رو به رشدی داشته باشد، می توانید امید داشته باشید که به زودی سرمایه هایتان چندین برابر شوند. مهم نیست که حتما خودتان در ان مشغول به کار شوید و یا قرار نیست که تا ابد در آن به یک شغل مشغول باشید. شما می توانید موقعیت بازار و جامعه را بسنجید و متناسب با نیاز مردم کسب و کارتان را در ملک مورد نظرتان تغییر کاربری دهید. البته عده بسیاری نیز خودشان در املاک تجاری شان کار نمی کنند و آن املاک را به صورت اجاره در اختیار مستاجرانی که قصد فعالیت دارند، قرار می دهند. هر چه قدر هم که نوسانات در بازار رخ بدهد، ملکی که خریداری شده و زمین آن چندان افتی نخواهد داشت و معمولا روندی افزایشی را پیش رو دارد. در زیر به برخی از نکات در خرید املاک تجاری اشاره می کنیم.

 

  • از خود بپرسید که هدفتان از خرید ملک تجاری چیست؟

قبل از اینکه اقدام به خرید هر گونه ملک تجاری کنید، از خودتان بپرسید که هدفتان چیست و به منظور رسیدن به چه اهدافی این کار را انجام می دهید. سپس با انجام برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت، تکلیف کار خود را در بازه های زمانی مشخص، تعیین کنید. به این ترتیب می توانید به شکل دقیق و هدفمند کسب و کار خود را اداره کنید و کوچکترین اشتباهی نداشته باشید.

  • با خود بیندیشید که سرمایه گذاری تان بر روی چه نوع ملک تجاری باشد

املاک و مستغلات تجاری بسیار زیاد و متنوع هستند. از یک مغازه کوچک گرفته تا مالکیت یک پاساژ تجاری بزرگ، همه جزو موارد انتخابی شما خواهند بود. ممکن است شما قصد خرده فروشی در مغازه ای را داشته باشید و یا بخواهید در مجتمع های صنعتی بزرگ فعالیت کنید؛ شاید هم انتخاب شما ساختمان های اداری و یا سایر گزینه ها باشد. در این صورت باید با توجه به مجموعه ای که خریداری می کنید، به دنبال تهیه منابع و نیازمندی های دیگر باشید.

 

مشاور املاک اورست

  • تامین مالی مطمئن مهم است

اگر به جای اجاره کردن و یا رهن ملک تجاری مورد نظرتان آن را بخرید، می توانید آن را به چشم یک منبع بزرگ تامین مالی نگاه کنید. بعد از اینکه خیالتان از بابت مکان کسب و کارتان راحت شد، می توانید به کسب درآمد و سود بیشتر مشغول شوید.

 

  • در راستای خرید ملک تجاری، خودتان را با افراد مناسب همسو کنید

بسیار مهم است که ملک تجاری خود را چگونه پیدا می کنید و چطور آن را خریداری می نمایید. بنگاه ها و مشاوران املاک بسیاری در سراسر شهر وجود دارند، اما شما باید به دنبال آن هایی باشید که معتبر و قابل اعتماد هستند. اگر ملک تجاری خود را از وبسایت املاک زمین خریداری کنید این تضمین وجود دارد که هیچ گونه ضرری متوجه شما و سرمایه هایتان نخواهد شد؛ چرا که این سایت سابقه درخشان و اعتبار بالایی دارد.

  • ملکی را پیدا کنید که با معیارهای مورد نظر شما مطابقت داشته باشد

باید در میان انواع آگهی های خرید ملک تجاری به دنبال گزینه مناسب برای خود باشید. گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین میزان تطبیق با معیارهای ذهنی تان را داشته باشد. اگر ملک تجاری را بخرید که شباهتی با آنچه در ذهن تان دارید نداشته باشد، مسلما از خریدتان چندان راضی نخواهید بود و باید سرمایه های بسیاری را صرف کنید تا با انجام بازسازی ها به مورد دلخواهتان برسید. بنابراین عجله نداشته باشید و با صبر و حوصله موارد را ارزیابی نمایید. سعی کنید که انتخاب ملک تجاری را تنها بر اساس خواست خودتان و نه شخص دیگری انجام دهید. ملکی که می خرید قرار است محل کسب و کار شما باشد و خودتان بهتر از هر کس دیگری می دانید که چه مواردی را باید در آن مد نظر قرار دهید.

 

  • برای شغل خودتان ملک تجاری مناسب پیدا کنید

شغل شما بسته به ماهیتی که دارد نیازمندی هایی را می طلبد. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید یک مجتمع تجاری را دارید، باید حتما به مواردی همچون پر رفت و آمد بودن، وجود امکانات در نزدیکی آن، داشتن امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و … توجه کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که چند سال از ساخت این ملک تجاری می گذرد. هر چه ساختمان خریداری شده از سوی شما قدیمی تر باشد، مطمئنا مشکلات و خرابی های آن نیز بیشتر می شوند. به عنوان مثال ساختمان های قدیمی لوله کشی پوسیده تری دارند، دیوارها ممکن است ترک خورده باشند، امکان خرابی برق کشی ساختمان، وجود موجودات موذی، خرابی راه پله ها، سر و صدای درب ها و پنجره ها و … از جمله مواردی هستند که ممکن است پیش بیاید.

همچنین شما باید به این مورد توجه داشته باشید که در ۵ یا ۱۰ سال آینده چه اتفاقاتی ممکن است پیش روی شما با انتخاب این ملک باشد. مثلا اگر قصد توسعه کسب و کارتان را دارید یا می خواهید طرحی را پیاده سازی کنید، ملک انتخابی تان پتانسیل لازم برای اجرایی کردن آن را دارد یا خیر. یکی دیگر از مسائل مهم در خرید ملک تجاری این است که شما تا چه میزان منابع انسانی خواهید داشت. آیا ظرفیت ساختمانی که خریداری می کنید، برای جمعیتی که قرار است در آن به کسب و کار و فعالیت های تجاری مشغول شوند کافیست یا خیر. به طور حتم هر چه انتخاب شما ایده آل تر باشد، شرایط بهتری را برای کار تجربه خواهید کرد.

شاید ملک انتخابی شما از بیرون نمای زیبایی داشته باشد، اما هنگام خرید متوجه شوید که نور کافی ندارد و یا نقشه ساخت آن مهندسی و ساختار یافته نیست. پس می بینید که در خرید ملک تجاری باید، نهایت دقت و توجه بکار گرفته شود. سایت املاک زمین، موارد متعددی از انواع املاک تجاری را با قیمت های گوناگون و موقعیت های مختلف برای شما در نظر دارد. اگر می خواهید که بدون ریسک و یا خیالی آسوده تجارت خود و پرسنل تان را رقم بزنید، کافیست که سری به سایت املاک زمین بزنید. روزانه آگهی های زیادی در آن منتشر می شوند که دارای قیمت های متنوع و شرایط منحصر به فرد می باشند. اگر تصمیم خود را به طور قاطع برای خرید یک ملک تجاری ایده آل گرفته اید، با مشاوران این وبسایت تماس حاصل فرمایید.

پیام بگذارید