پرسودترین سرمایه گذاری در بازار ایران در سال 1400

5 فروردین 1401
0 نظر

مشاور املاک اورست

مقدمه

اکثر افراد افزایش درآمد را رمز موفقیت مالی می‌دانند و فکر می‌کنند که اگر درآمدشان را افزایش دهند، خیلی زودتر به موفقیت مالی می‌رسند؛ اما این باور کاملا اشتباه است.

چون اکثر افراد موفق در حوزۀ اقتصاد از سرمایه گذاری هایشان که باعث افزایش دارایی شده، به موفقیت مالی رسیدند.

پس اگر تاکنون با حوزۀ سرمایه گذاری آشنا نبودید یا اطلاعات کمی داشتید، در این مقاله با توجه به نظرات مهندس سید بهرام علیزاده «نویسنده، مدرس و سرمایه گذار املاک» دنیای شما را تغییر می‌دهیم و شما را با انواع سرمایه گذاری، پرسودترین روش‌های سرمایه گذاری و نکات مهم آن آشنا خواهیم کرد.

انواع سرمایه گذاری پرسود چیست؟

سرمایه گذاری به زبان ساده یعنی هنر از پول «پول» درآوردن! در واقع سرمایه‌گذاری یعنی باید کاری کنید که پولتان افزایش یابد.

اگر به بعد اقتصادی زندگی‌تان نگاه کنید، متوجه می‌شوید که چه چیزهایی را زیاد می کنید. گاهی وقتها دارید تعداد نیرو پرسنل کاری‌تان را زیاد می کنید، گاهی وقتها دارید کارهایتان را زیاد می کنید، گاهی وقتها دارید ارتباطاتتان را زیاد می کنید ولی ممکن هست که نتیجه همه اینها افزایش سرمایه تان نباشد. اما در سرمایه گذاری مستقیما باید کاری کنید که پولتان زیاد شود.

سرمایه گذار کیست؟

شغل سرمایه گذار برای فردی است که می تواند به وسیله پولش خلق ثروت کند. شخصیت کارآفرین با سرمایه گذارمتفاوت است.

کارآفرین‌ها افرادی هستند که به وسیلۀ «افراد، تجهیزات و سیستم‌ها» خلق ثروت می‌کنند ولی سرمایه گذارها افرادی هستند که به وسیله پول، خلق ثروت می کند. گاهی اوقات کارآفرین‌ها سرمایه گذاری هم می کنند اما شغل اصلی آن‌ها نیست. سرمایه گذارها هم خودشان سرمایه گذاری می کنند و هم به وسیله افراد و سیستم‌ها برای دیگران سرمایه گذاری می کنند و بابت این کار از آن‌ها هزینه دریافت می کنند. یعنی دو نقش (سرمایه گذار و کارآفرین) را با هم ایفا می‌کنند.

چرا باید سرمایه گذاری کرد؟

الف)رسیدن به استقلال مالی

مهم‌ترین دلیل سرمایه گذاری کردن، رسیدن به استقلال مالی است. چون زمانی که فرد به استقلال مالی برسد، دیگر تنها برای پول کار نمی کند و آنگونه که می خواهد زندگی اش را مدیریت می کند. هر کس که می خواهد در زمان کمتری به استقلال مالی برسد، باید از مسیر سرمایه گذاری عبورکند که روش‌های سرمایه گذاری مختلفی هم پیش روی اوست.

ب)قانون تصاعد

تصاعد یعنی افزایش چند برابری. برای اینکه این موضوع برایتان شفاف شود، تفاوت درآمد و سرمایه گذاری را بیان می‌کنم.

در مبحث افزایش درآمد، شما معمولا یک افزایش بابت تورم دارید که حدود 20 درصد سالانه به صورت سالانه و یک افزایش به خاطر تلاش و پیشرفت خودتان دارید که حدود 20 درصد است. مجموعا در سال به طور خوشبینانه حدود 40 درصد افزایش درآمد دارید. ولی در انواع سرمایه گذاری سه نوع سود دارید؛ «سود تورم، سودسرمایه گذاری، سود سود سرمایه گذاری».

برای همین اگر سرمایه گذاری درستی انجام دهید امکان اینکه به سرعت سرمایه تان چند برابر شود، خیلی زیاد است.

ج)در امان ماندن از تورم

زمانی که تورم زیاد می شود، بیشترین چیزی که افزایش پیدا می کند دارایی‌هایتان است. در تورم اجناس گران می شود و قدرت خریدتان کاهش پیدامی کند. گاهی اوقات درآمدتان کاهش می یابد، اما اگرسرمایه گذاری درستی کرده باشید تورم باعث افزایش سرمایه شما می شود.

این قانون برای انواع سرمایه گذاری‌ها جواب میدهد.

د)حق انتخاب‌های بیشتر

زمانی که شما شاغل هستید، یک یا نهایتا دو مهارت دارید که به وسیلۀ آن درآمد کسب می کنید. ولی در سرمایه گذاری به خاطر تنوع بازارهای سرمایه گذاری و تنوع محصولات سرمایه گذاری شما حق انتخاب های بیشتر با توجه به شرایط خوتان دارید.

این تنوع باعث می شود که در اکثر مواقع شما از سرمایه گذاری در این حوزه سود کسب کنید.

ر) ارتباط با ثروتمندان و افراد موفق

همانطور که می‌دانید دارایی شما برابر میانگین 6 آدم موفقی است که با آن‌ها ارتباط فکری دارید. اکثر افراد موفق و ثروتمند در حوزۀ سرمایه گذاری هستند و اگر شما در این حوزه باشید در مدار این افراد قرار می گیرید و این کار باعث افزایش دارایی هایتان می‌شود.

س)سرمایه گذاری هم شغل و هم یک جریان درآمدی دیگر!

جملۀ معروفی بین سرمایه گذاران هست: «سرمایه گذاری شغل دوم ولی درآمد اول هست». برای اکثرافراد که خودشان شغل دارند، سرمایه گذاری می‌تواند شغل دوم، ولی درآمد اول محسوب شود.

دیدگاه مردم به سرمایه گذاری چیست؟

در رابطه با حوزۀ مهمی مثل سرمایه گذاری، افراد رویکردهای متفاوتی دارند. این مسئله ناشی از تفاوت در شرایط و ویژگی‌های زندگی آن‌ها است.

دستۀ اول؛ «کسانی که هرگز سرمایه گذاری نمی کنند»: این افراد به دلیل ناآگاهی و باورهای اشتباه و ترس‌هایی که دارند هرگز سرمایه گذاری نمی کنند.

این افراد دید کوتاه مدت دارند و بیشتر به فکر روزشان هستند و نتیجۀ مالی‌شان بسیار ضعیف هست و متاسفانه جمعیت زیادی را هم در کشور به خودش اختصاص داده است.

دسته دوم؛ «سرمایه گذاری می کنند تا پول خود را ازدست ندهند»: این افراد برای اینکه سرمایه‌شان از دست نرود، دارایی‌هایی را می‌خرند و متاسفانه اصلا دیدگاه اینکه چطور این دارایی را چند برابر کنند، ندارند. این افراد اکثر اوقات دارایی‌هایی را می خرند که از لحاظ سرمایه گذاری سود بسیار اندکی دارد و گاهی وقت‌ها سود ندارد.

دسته سوم؛ «سرمایه‌گذاری می کنند، برای بدست آوردن پول بیشتر»: عدۀ اندکی هستند که فقط برای کسب پول بیشترسرمایه گذاری می کنند، این افراد دیدگاه بلندمدت دارند. آموزش می بینند، ارتباطات خوبی می گیرند و سرمایه گذاری‌های سودآور را انتخاب می کنند و زمانی که عموم افراد خریدار هستند این افراد فروشنده و زمانی که عموم افراد فروشنده هستند این افراد خریدار هستند.

روش‌های سرمایه گذاری

اگر دغدغۀ سرمایه گذاری دارید و به دنبال بهترین جا برای سرمایه گذاری هستید، ابتدا باید بررسی کنید در چه حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

الف)سرمایه گذاری روی محصول دیگری مثل سرمایه گذاری در بورس، ارزدیجیتال و…

اولین بستر سرمایه گذاری، روی محصول دیگران است. یعنی اینکه فرد یا سازمانی بستری برای سرمایه گذاری آماده کرده و افراد محصولات آن‌ها را برای کسب سود می‌خرند؛ مثلا (سرمایه گذاری در بورس، ارزدیجیتال، بانک)

ب)سرمایه گذاری روی محصول خود

دومین بستر سرمایه گذاری روی محصول خود است. یعنی شخص برای خودش محصول و خدمتی طراحی کرده باشد و بخواهد از آن کسب سود کند و سرمایه و زمانش را به آن اختصاص دهد. مثلا شخصی که زمین می خرد و می خواهد آن را بسازد یا شخصی که کسب و کاری را برای خودش راه اندازی می‌کند.

ج)سرمایه گذاری روی خود

سومین بستر سرمایه گذاری روی خودمان است. یعنی برای رشد و ارتقای خودمان سرمایه گذاری کنیم تا از خودمان بازدهی بیشتری کسب کنیم. شک نکنید که درآمد و ثروت زیاد از فکر و توانمندی افراد ضعیف به دست نمی آید.

هر چقدر توسعه فردی داشته باشید و سرمایه گذاری روی خود را جدی بگیرید، بیشترسود می برید.

بهترین سرمایه گذاری کدام است؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اول روی محصول دیگران سرمایه گذاری کنم یا روی محصول خودم یا روی خودم؟ یا اصلا بهترین سرمایه گذاری با پول کم کدام است؟ سوال بسیار مهمی در رابطه با سرمایه گذاری است!

چون عده ای ازافراد اول روی محصول دیگران سرمایه گذاری می‌کنند و همین روند را تا مدتها ادامه می‌دهند و از موارد دیگر غافل می‌شوند و متاسفانه این روش شما را به سودهای کلان نمی رساند. برخی از افراد روی محصول خودشان سرمایه گذاری می‌کنند و به درآمد و دارایی های نسبتا خوبی می‌رسند ولی روی خودشان زیاد سرمایه گذاری نمی‌کنند و به درآمدها و دارایی‌های کلان نمی‌رسند.

برخی افراد هم فقط روی خودشان سرمایه گذاری می‌کنند و مدت‌ها آموزش و ارتقا می‌بینند ولی از خودشان چیزی تولید و ارائه نمی‌کنند و جزء افرادی می‌شوند با درآمدهای بسیار پایین.

فرمول پرسودترین سرمایه گذاری در ایران

پس باید از بهترین روش سرمایه گذاری و یک ترکیب بهینه صحبت کنیم تا بتواند تحت شرایط مختلف ما را به سود برساند. مهندس علیزاده یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری روی بسترها را برای شما شرح دادند که به این صورت است:

شما یک سری منابع برای سرمایه گذاری دارید از قبیل: پول،زمان و انرژی.

• در اوایل شروع به کار «30 درصد روی خودت سرمایه گذاری کن، 20 درصد روی محصول دیگران و 50 درصد روی محصول خودت سرمایه گذاری کن»

• در اواسط کار«40 درصد روی خودت سرمایه گذاری کن و 60 درصد روی محصول خودت» با این روش شما به درآمد و دارایی‌های بسیار کلان‌تری می‌رسید.

پیام بگذارید