سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید خانه

27 دی 1400
0 نظر

خرید خانه و سرمایه گذاری در این زمینه، از دیرباز تا کنون مورد توجه بسیاری از افراد بوده است و معمولا به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری مطمئن از آن یاد می شود. در واقع خرید مسکن از دیرباز در جای جای دنیا به عنوان یکی از خریدهای ضروری زندگی انسان به شمار می رفت که البته خرید آن معمولاً به دو علت انجام می شد، یکی از آن آنها در واقع تامین سرپناهی برای اهل خانه و خانواده بود و دیگری بعد از تامین نیاز بزرگ تامین امنیت خانواده و داشتن سرپناه، سرمایه ‌گذاری ‌های بلندمدت و آینده نگری بسیاری از افراد بود که آنها را به سوی خرید مسکن، خرید زمین و به طور کلی خرید ملک در اصفهان سوق می داد.

در واقع خرید مسکن گذشته از تامین سرپناه برای خانواده، یکی از روش های سرمایه گذاری امن و مطمئن در سرتاسر دنیا محسوب می شود که بسیاری از افراد صرفاً به دلیل اطمینان از این نوع بازارها، اکثر سرمایه خود را راهی خرید ملک و مشابه آن می کنند. اما این روزها به دلیل رکود اقتصادی و همچنین کم بودن پول نقد و سرمایه سرگردان در دستان مردم، شاهد کم رونق شدن این بازار هستیم. با این حال به علت ضروری بودن این نیاز و همچنین همگانی بودن آنان و از سوی دیگر تدابیر اندیشه شده فعلی از سمت سردمداران حکومتی، مطمئناً این بازار دوباره رونق پیدا کرده و می توان با آگاهی از شرایط کلی سرمایه‌گذاری در این مسیر و همچنین زیر و بم آن وارد این نوع سرمایه گذاری شد.

به منظور خرید مسکن و به طور کلی سرمایه گذاری در بازار علاوه بر دارا بودن سرمایه اولیه، آگاهی و تخصص در زمینه ی سرمایه گذاری مسکن یکی از ضروریات سرمایه گذاری در این حیطه می باشد. داشتن تخصص و اطلاعات در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار ملک و خرید مسکن، سرمایه ی شما را چندین برابر کرده و به افزایش اندوخته و ارزش ملک مورد نظرتان منجر می شود، در غیر این صورت بدون داشتن علم و آگاهی در این مورد، امکان از دست دادن اندوخته مالی و سرمایه چندین ساله نیز وجود دارد. در عین حال می تواند مشکلات و پیگیری‌های قانونی مداوم را برای تان به وجود آورد.
برای آن دسته از کسانی که برای اولین بار وارد بازار ملک و سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌شود، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است و در نتیجه نیازمند تخقیق و بررسی بیشتری است.

معمولاً اولین دفعه که هر فردی به سمت خرید مسکن و یا خانه مورد نظرش روی می آورد، صرفاً برای برآورده کردن نیاز به سرپناه در این زمینه قدم بر می دارد که البته در این موارد نیز داشتن آگاهی و تخصص بیشتری نیاز است. در کنار این گونه افراد عده ای دیگر نیز وجود دارند که با هدف افزایش اندوخته مالی و سرمایه گذاری به این بازار وارد می‌شوند. برای این گونه افراد اگر چه چند برابر کردن سرمایه و اندوخته مالی شان حرف اول را می زند اما باز هم آگاهی از اصول حاکم بر معیارهای خرید ملک اهمیت زیادی دارد که معمولاً بایستی پیش از تصمیمات بزرگ و سرمایه گذاری های گسترده لحاظ شود.

اما در این مسیر همواره بایستی مد نظر داشت که سرمایه گذاری در بازار مسکن و همچنین خرید ملک نیاز به گذشت زمان دارد تا یک سرمایه گذار بتواند به هدف خود یعنی چند برابر کردن سرمایه برسد. به عبارت دیگر قبل از ورود به بازار مسکن بایستی با این نگرش وارد این بازار شد که سرمایه به کار انداخته شده بعد از گذشت مدت زمان زیادی به سود دهی مناسب می رسد و در غیر این صورت این بازار، بازار سرمایه گذاری سریع و پر بازدهی نیست.

در سال های گذشته به تجربه مشخص شده است که بازار مسکن و سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک در مقایسه با سایر بازارهای موازی شرایط بهتری داشته و می تواند به عنوان سرمایه گذاری مطمئنی انتخاب شود. برای کلیه کسانی که در بازار مسکن فعالیت دارند حتی اگر این فعالیت جزئی باشد آینده بازار و همچنین مسکن خریداری شده اهمیت بسیار زیادی دارد. در این بین فاکتورهای مختلفی برای خرید مناسب وجود دارد که بایستی مطابق با شرایط مالی و همچنین اولویت های شخصی بررسی شده و آخر دست تصمیم درست و مناسبی گرفته شود.

 

مشاور املاک اورست

برای خرید مسکن یا خرید خانه چه معیارهایی را باید مد نظر داشت؟

سرمایه‌گذاری در بازار املاک، خرید ملک، خرید خانه کلنگی، خرید آپارتمان و یا پنت هوس نیاز به بررسی فاکتورهای مختلفی دارد که البته بررسی فاکتورهای موثر در سرمایه گذاری مناسب در این بخش نیازمند دانش و تخصص در زمینه خرید املاک و مستغلات است. البته در صورت نداشتن دانش کافی در این زمینه حتماً بایستی با افراد با تجربه و مشاورین املاک، بازاریابان املاک و … در این زمینه مشورت کرد.

عوامل موثر بر بازار ملک و سرمایه گذاری در این زمینه کدامند؟

به منظور بررسی بازار مسکن و همچنین مشخص شدن شرایط حاکم بر آن بایستی قبل از هر چیز عوامل موثر بر بازار را شناخت تا بتوان از این طریق تصمیمات مناسب و اصولی را اتخاذ کرد. معمولاً فاکتورها و عوامل موثر بر بازار املاک به شکلی هستند که رکود یا رونق بازار موجب افزایش یا کاهش قیمت ها در بازار املاک می شود. بدین جهت هنگام سرمایه‌ گذاری و افزایش سرمایه در این زمینه بایست نسبت به بررسی این عوامل کاملاً هوشیار بود و با ملاحظه کردن کوچکترین تغییری در این فاکتورها، سمت و سوی تصمیمات را مطابق با آن ها به پیش برد.

همانطور که قبلاً عنوان شد سرمایه گذاری در بازار مسکن نیازمند گذشت زمان بوده و نمی توان در این زمینه تصمیمات عجولانه برای ورود یا خروج از این بازار گرفت. مضاف بر این این افراد بایستی دیدگاه خود را در زمینه ورود به بازار املاک مد نظر داشته و سپس تصمیم گیری کنند. چرا که خریداران املاک در این زمینه، اگر به قصد سرمایه‌ گذاری وارد شوند قطعاً گزینه های بسیاری پیش روی آنان خواهد بود. اما برای افراد مصرف کننده تنها گزینه موجود در این بازار و سرمایه گذاری، صرفاً خرید خانه و سکونت در آن است.

هنگامی که شاخص قیمت مسکن و سرمایه‌گذاری در بازار املاک بیشتر از شاخص سایر قیمت ها در زمینه های دیگر باشد، افراد و سرمایه های آن ها به سوی بازار مسکن جذب می شوند و در این مواقع است که شاهد رونق بازار املاک و سرمایه گذاری در آن هستیم. در غیر این صورت نه تنها بازار ملک بلکه کل اقتصاد کشور دچار بحران و نوسان خواهد شد. میزان عرضه و تقاضا در بازار املاک و خرید ملک، یکی از تاثیرگذارترین عوامل موثر بر قیمت های ارائه شده و به روز بازار می باشد که خود نیز از گزینه های دیگری تأثیر می پذیرد.

در مجموع می توان پارامتر های موثر بر بازار ملک و قیمت آنها را به رونق یا رکود بازار و همچنین شرایط آن وابسته دانست. در زمینه عرضه و تقاضای مسکن و همچنین آماده سازی آن برای سرمایه گذاری و یا سکونت و یا به عبارت دیگر ساخت مسکن، فاکتورهایی مانند قیمت خرید، هزینه های شهرداری زمین و عملیات ساخت و ساز، عوارض شهرداری، عوارض نوسازی، مالیات مسکن، و همچنین سیاست ها و طرح های دولت به منظور افزایش ساخت و ساز و … هرکدام از آنها به تنهایی و به نوبه خود می‌تواند افزایش و کاهش قیمت‌ها در بازار املاک را رقم بزند.

اما بایستی این نکته را مدنظر داشت که تمامی فاکتورهای عنوان شده خود نیز تحت تاثیر عوامل دیگری بوده که بازارهای موازی نامیده می شوند. البته تاثیرات ناشی از افزایش قیمت در بازارهایی مانند ارز و طلا و بورس باید را نباید در این زمینه نادیده گرفت.

قیمت زمین برای ساخت و ساز

به منظور ساخت و ساز و عرضه ی مسکن به بازار املاک، اولین عامل موثر در کاهش و افزایش قیمت ها، هزینه خرید اولیه زمین است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت ملک شود. در بازارهای امروزی قیمت زمین تحت تاثیر قیمت های موجود در بازارهای موازی و همچنین میزان تورم اقتصاد کشور تعیین می شود و در واقع مطابق با افزایش یا کاهش آنها تغییر می کند.

به شکلی که با افزایش قیمت طلا و یا ارز، کلیه زمین داران و سرمایه گذاران نسبت به فروختن زمین های خود و ارائه ی آن به بازار ملک مقاومت کرده و سعی می کنند که قیمت ملک خود را مطابق با شرایط بازار عرضه کنند. پس از آن جایی که حدود ۴۰ درصد قیمت مسکن ناشی از قیمت زمین است می توان قیمت اولیه زمین در عرصه ساخت و ساز را فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار بر قیمت مسکن دانست. به همین علت است که معمولا با کمبود زمین مناسب برای ساخت و ساز و عرضه آن به بازار مسکن با کمبود ساخت و ساز در این زمینه در طولانی مدت، شاهد رکود بازار خواهیم بود.

حال که تا حدودی با عوامل موثر در قیمت زمین و همچنین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت املاک و زمین آشنا شدید، اگر قصد سرمایه گذاری در این زمینه و یا خرید مسکن را دارید و اطلاعات و تخصص کافی در این زمینه ندارید می‌توانید، از مشاورین املاک زبده و حرفه‌ای ما در سایت املاک زمین کمک بگیرید. مضاف بر اینکه می‌توانید گزینه های مناسبی برای خرید زمین و یا ملک، مسکن و خانه مورد نظر خود در این سایت پیدا کنید. پس وقت را تلف نکنید و همین حالا با مشاورین املاک زمین تماس حاصل فرمایید

پیام بگذارید