آشنایی با تکنیک های کاهش هزینه در ساخت خانه

27 دی 1400
0 نظر

اغلب افرادی که به دنبال ساخت و ساز ساختمان، ویلا و یا هر گونه بنایی هستند به دنبال روش هایی می باشند که بتوانند از طریق آن هزینه‌های ناشی از این کار را تا حد ممکن کاهش دهند. اگر شما نیز به دنبال روش هایی هستید تا بتوانید از طریق آن هزینه های ساخت و ساز را متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید کاهش داده و بنای ارزان قیمت برای خودتان بسازید بهتر است که چند دقیقه از زمان خود را به مطالعه مقاله پیش روی تان اختصاص دهید. در این مقاله به روش هایی اشاره شده است که با رعایت کردن آنها می توانید هزینه های ساخت و ساز ساختمان را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

 

مشاور املاک اورست

تکنیک های کاهش هزینه در ساخت خانه

اولین موردی که بهتر است به آن پرداخته شود اصل مشارکت در خرید و یا ساخت واحد های مسکونی می باشد. اگر به دنبال این هستید که در ساخت پروژه های مسکونی مشارکت داشته باشید و از این طریق بتوانید روشی را در پیش بگیرید که منجر به کاهش هزینه های ساخت و ساز شما شود می توانید در این مسیر از دوستان و آشنایان تان برای شراکت کمک بگیرید.

به بیان دیگر اگر علاقمند به خرید و یا ساخت یک واحد مسکونی باشید اما به هر دلیل بودجه کافی برای خرید آن را در اختیار ندارید می توانید از دوستان و آشنایان تان که موافق امر شراکت هستند بخواهید تا در ساخت و یا خرید واحد مورد نظر با شما شریک شوند و بعد از پذیرش توافقاتی را انجام دهید تا بتوانید هر کدام از سهم خود سود ببرید. در حین انتخاب شریک بایستی دقت کافی را نموده و همچنین کارهای تان را مطابق با قانون کشور پیش ببرید و از پرداختن به مسائل قانونی هرگز غافل نشوید.

به خاطر بسپارید که حتی اگر شریک شما نزدیک ترین دوست و یا آشنای تان باشد ممکن است بنابر شرایطی تغییر موضع داده و این شرایط به ضرر شما تمام شود. بنابراین در مراحل اولیه کار همه چیز را مشخص کنید و به ثبت قانونی برسانید. می توانید به منظور ساخت واحدهای مسکونی و یا تجاری از مصالحی استفاده کنید که درجه یک نباشند اما تا حدودی کارایی مشابه با مصالح درجه یک را داشته باشند.

بعضی مواقع به دلیل یک سری از ویژگی ها برای مثال تفاوت در ابعاد و اندازه های مصالح ساختمانی شما می توانید آن ها را با قیمت کمتر تهیه کنید و بدون اتلاف در وقت تان و بدون نیاز به سفارش قبلی در کوتاه ترین زمان ممکن و هزینه ای مقرون به صرفه آنچه مد نظر دارید را تهیه کنید. گمان نکنید که مصالحی که قیمت پایین تری به خود اختصاص داده اند باعث می شوند که نمای ظاهری ساختمان شما زشت شود، این موضوع کاملا به سلیقه شما و خلاقیت تان در بکارگیری از آن ها بر می گردد.

همچنین می توانید انتظارات خود را با امکاناتی که در اختیار دارید تطبیق دهید تا بتوانید از شرایطی که دارید بیشترین بهره برداری را داشته باشید. برای مثال اگر در رویاهای تان به داشتن ویلایی در کنار ساحل می پردازید اما بودجه کافی برای خرید و یا ساخت چنین ویلایی را در اختیار ندارید می توانید به خرید تضمینی در کنار یک رودخانه اکتفا کنید و ساخت و ساز خود را در ابعاد کوچکتر شروع کنید. این کار علاوه بر این که منجر به ارزان تر شدن هزینه‌های خرید و ساخت ویلای شما می شود باعث می شود که شما بتوانید به علایق قلبی خودتان نیز بها داده و از این طریق انرژی بیشتری برای پرداختن به زندگی تان داشته باشید و از روزمرگی دور بمانید.

افرادی که رویاهای خود را به دست فراموشی می سپارند خیلی زود در زندگی از تلاش کردن دست برداشته و به آنچه که دارند بسنده می کنند. در صورتی که اگر بتوانید آینده نگر باشید، به این فکر می‌کنید که با ساخت چنین ویلایی و البته فروش آن می توانید سود خوبی کنید که به مرور زمان شما را به رویای اصلی تان که داشتن ویلایی در کنار ساحل می باشد نزدیک تر خواهد کرد. همچنین در راستای ساخت  ویلا می توانید از مصالحی استفاده کنید که به منظور نگهداری از آنها نیاز به هزینه زیادی نداشته باشید؛

برای مثال استفاده از مصالح فلزی برای سقف و یا صفحات سیمانی با توجه به اینکه بازه فراوانی دارد اما هزینه تعمیر و البته نگهداری آنها نیز در مقایسه با هزینه اولیه که برای خرید آن می کنید بسیار مقرون به صرفه می باشد از این رو شما مجبور نیستید که برای تعمیرات آن پول زیادی هزینه کنید و می توانید در حین تهیه مصالح ساختمانی علاوه بر قیمت اولیه به این مسئله فکر کنید که هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز در دراز مدت مقرون به صرفه باشد.

در بعضی از قسمت ها نیز می توانید به منظور ساخت و ساز از مصالحی استفاده کنید که به عنوان مصالح بازیافتی شناخته می شوند برای مثال آجرها و درب ها و یا استفاده از سرامیک های شکسته رنگی که می توانید از آن برای تزیین کردن فضای دور باغچه ویلای تان استفاده کنید و نمایی زیبا به ویلای خود ببخشید. تهیه این دسته از مصالح اصولاً هزینه ای در بر ندارد اما سلیقه شماست که می تواند آن ها را طوری در کنار هم قرار دهد که زیبایی ساخت تان را دو چندان کند.

البته آنچه بایستی نسبت به آن آگاه باشید این است که برای استفاده از مصالح بازیافتی بهتر است که از مالکان ساختمان ها اجازه بگیرید، ممکن است مصالحی را از یک ساختمان نیمه ساز به عنوان مصالح بازیافتی جمع آوری کنید اما بعد از مدتی صاحب ساختمان نسبت به مالکیت آنها ادعا کند. بنابراین به منظور جلوگیری از این گونه مشکلات بهتر است که در ابتدای کار با کسب

همان گونه که قبلاً نیز گفتیم انتخاب مصالح جایگزین می تواند به شما کمک کند که در هزینه های تان صرفه جویی کنید. برای مثال اگر به فکر بوده اید که کف را پارکت کنید اما در حال حاضر بودجه کافی برای اجرای این کار را ندارید می توانید از مصالحی همچون کفپوش های pvc استفاده کنید.

اما به منظور ساخت یک ساختمان آنچه نباید در آن هیچ گونه اغماضی کنید استفاده از مصالحی است که مرتبط با ایمنی ساختمان می باشد. گاهی مواقع پرداختن به نکات ایمنی و مد نظر قرار دادن نکات فنی در حین ساخت ساختمان ها خود منجر به کاهش هزینه ها می شود. برای مثال شهر هایی که میزان بارش سالیانه آنها بسیار زیاد می باشد به منظور ساخت و ساز خود بایستی از مصالحی استفاده کنید که در مقابل باران و رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان دهند، در غیر این صورت در طول زمان مقاومت مصالح از بین رفته و منجر به خرابی و هزینه‌های سرسام آور می شود.

از دیگر مواردی که در حین ساخت یک ساختمان بایستی به آن توجه داشته باشید این است که به سایر خانه هایی که در آن محله نیز واقع شده‌اند توجه کنید. پرداختن به این اصل به شما کمک می کند که در هنگام فروش بنای ساخته شده با مشکلات کمتری مواجه شوید. برای مثال ممکن است که شما برای ساخت یک ویلا و یا ساختمان هزینه‌های بسیار زیادی را صرف زیبا سازی آن کنید اما با توجه به اینکه محله و موقعیتی که انتخاب کرده اید قیمت مشخصی دارد مشتریان مناسبی برای فروش ساخت خود پیدا نکنید و صاحب اول آخر آن خودتان باشید و یا نهایتا با ضرر به فروش رسانید. بنابراین در هنگام ساخت یک بنا بایستی به موقعیت مکانی آن توجه ویژه ای کرده و مناسب با آن برای ساخت خود هزینه کنید.

از دیگر مسائلی که اهمیت بسیار زیادی دارد این است که در حین ساخت و ساز نظارت دقیقی بر روند کار داشته باشید. چنانچه تمامی فرآیند ساخت را به یک سازنده بسپارید ممکن است پیشنهادهای فریبنده ای برای شما داشته باشد که به نظر مناسب باشد! برای مثال ممکن است سازنده از شما بخواهد که برند مصالح ساخت و ساز خود را بی دلیل تغییر دهید و به شما قیمت پایین تری را پیشنهاد دهد!

اما دقت کنید که آیا برند معرفی شده از لحاظ کیفی مناسب کار شما می باشد؟ در این صورت بهتر است که به منظور کسب اطلاع از برندهای مورد نظر سازنده با دیگران مشورت کنید، در صورت استفاده از یک برنده ضعیف تر نیز حتماً در خصوص پرداخت هزینه‌ها به توافق برسید. دقت داشته باشید که قبل از شروع کار تصمیم خود را برای کل فرآیند نهایی کنید و بعد از شروع عملیات از اعمال هرگونه تغییری دوری کنید چرا که اینگونه تغییرات تنها منجر به افزایش هزینه ها می شود.

تمامی مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شده به شما می تواند کمک کند تا هزینه‌های ساخت و ساز خود را تا حد امکان کاهش دهید و بنایی مطابق با بودجه‌ای که در اختیار دارید بسازید. در نظر داشته باشید که همیشه با برنامه‌ریزی می توانید بدون اینکه کارایی ساختمان مد نظر خود را تغییر دهید تنها با اجرای یک سری از سیاست ها به رویاهای خودتان جامعه عمل بپوشانید. بین رویا تا واقعیت تنها اراده شما است که حکم می کند به آنچه می خواهید دست پیدا کنید. چنانچه از مطالعه این مقاله لذت ببرید می توانید در سایت املاک زمین مقالات مشابه بیشتری را مطالعه کنید و در صورت نیاز به خرید خانه در اصفهان نگاهی هم به آگهی های آن بیاندازید.

پیام بگذارید